Brugertilfredshedsundersøgelse

Brugertilfredshedsundersøgelse 2021

Som ny leder i Lauggården glæder jeg mig over, at vi har fået en flot rapport omkring forældretilfredsheden. For eksempel viser rapporten at:

• 94 % er meget tilfredse / tilfredse med personalets indsats for at få deres barn til at føle sig tryg og glad.

• 92 % af alle forældre er meget tilfredse / tilfredse med dagtilbuddet samlet set.

• Og 95 % af alle forældre er meget tilfredse / tilfredse med maden samler set.

Det er nogle flotte tal, som vi er glade for. Omvendt viser rapporten, at der er nogle punkter, hvor vi skal have vores fokus.

For det første handler det om kommunikationen mellem personalet og forældrene, idet kun 75 % af alle forældre er meget tilfredse / tilfredse med dialogen mellem dig/jer som forældre og personalet. Det handler fx om de ændringer der har været under COVID-19 og den manglende information herom. Men også en sparsom dialog omkring jeres barn og hvad vi laver i hverdagen, bliver nævnt i rapporten. Det vil vi selvfølgelig gerne gøre meget bedre. Vi vil derfor den næste tid have ekstra fokus på dialog og kommunikation med jer forældre. For eksempel vil vi skrive til jer på AULA når vi starter/afslutter et projekt. Og så vil vi blive ved med at dokumentere på AULA via billeder.

For det andet bliver børnehavens legeplads nævnt i rapporten. Vi er glade for vores legeplads, men vi kan godt se, at der er nogle områder som kan forbedres. Fx vil vi gerne tage de bogstaver ned, som hænger på rækværket i børnehaven, da de er gået i stykker. Og vores overdækket område ønsker vi også at noget ved. Legepladsen vil således have vores fokus og vi glæder os til, at vi igen må invitere jer til forældrearbejdsdag.

Venlig hilsen

Lauggårdens personale / Anne